In een tijd waarin we allemaal begaan zijn met het milieu kunnen we als bedrijven niet meer met allerlei (plastic) rotzooi aan komen zetten. Mensen ergeren zich er aan dat soort troep waar ze toch niks mee kunnen. Bovendien verdwijnt een nietszeggend cadeautje vaak in de kliko en komt het in de afvalcyclus terecht. Zonde van jouw geld, en zonde voor het milieu en klimaat. Gelukkig zijn er ook weggevertjes te bedenken die wèl gewaardeerd worden. Èèn van deze ideeën is een waterfles. In deze blog vertel ik er alles over. Een waterfles bedrukken; een briljante manier voor offline zichtbaarheid.
Lees ook: 6 praktische stappen om een reclamebord te maken
Inhoudsopgave
Onzinnige cadeautjes met logo
Een kleine greep uit marketing cadeautjes die ik heb ontvangen zijn bijvoorbeeld: een plastic boter, kaas en eieren spelletje, een stom petje met logo, een veel te groot t-shirt, een lelijke tas, een aansteker (ik rook niet) en nog veel meer onzin. Weet je, mensen zitten vaak niet te wachten op een snijplank met iemands logo erop. Het idee is misschien wel leuk, maar ik ga echt geen kaasplank serveren met een logo van de plaatselijke tandarts. En op het strand ga ik ook niet liggen op een knaloranje badhanddoek met het logo van mijn zonnebrandcrème. Een flesopener met logo is niet storend, maar wel iets waarvan mensen er vaak al 4 in de la hebben liggen.
Promotionele geschenken die wèl leuk zijn
Promo cadeautjes die ik wel leuk vond en waar het logo minder storend was vond ik: een lippenbalsem met logo, een pen (die gebruik je immers altijd wel), een usb-stick met logo en behoorlijk wat ruimte vind ik ook handig, een tubetje handcrème, een doosje lucifers of een waterfles die herbruikbaar is. Deze hoef je namelijk niet na 1 x gebruik weg te mikken en is dus een stuk beter voor het milieu.
Waterfles bedrukken; een briljante manier voor offline zichtbaarheid
Ooit bracht ik mijn auto naar de garage voor een grote beurt en een reparatie. Na de dure rekening betaald te hebben, mocht ik mijn auto meenemen. Hij was voor dat geld netjes gewassen èn er lag een plastic flesje met logo van de garage op de bijrijders stoel. Zo’n plastic wegwerpflesje. Het irriteerde meteen: dit flesje werd natuurlijk betaald doordat ze gewoon bovenop elke rekening 5% extra gooiden. Plus dat zo’n plastic flesje waarschijnlijk in een grote oplage gedrukt was, en al deze flesjes dus in no time in de prullenbak terecht zouden komen. Wat mij betreft een no go. Naar deze garage ben ik niet meer teruggegaan. Was dit een herbruikbare waterfles met logo geweest, dan had ik ‘m waarschijnlijk nu nog steeds in gebruik.
Waarom zijn waterflesjes zo handig?
Mensen worden enorm gestimuleerd om meer water te drinken. Er zijn zelfs apps om dit bij te houden. Het is gezond om je vochthuishouding op peil te houden. Dat draagt bij aan een gezonder gewicht en meer energie. We willen af van de wegwerpmaatschappij, dus gaan we steeds duurzamer leven. Een herbruikbaar waterflesje past goed in dit concept. Mensen gooien het niet weg en vinden het handig om een flesje bij zich te hebben. Een waterfles bedrukken met je logo is dus zo’n slecht idee nog niet! Bij langdurig gebruik zal je (toekomstige?) klant elke dag jouw logo in het vizier hebben. Bovendien wordt uit de waterfles gedronken, waardoor ook andere mensen het logo zien. Vergeet dus ook niet om je website erbij te vermelden, voor de nieuwsgierige kijker!
Waar kun je een waterfles laten bedrukken?
Er zijn online een heleboel plekken waar je een waterfles kunt laten bedrukken. Hier kun je bijvoorbeeld waterflesjes met logo in allerlei hippe kleuren laten bedrukken. Ik ben zelf fan van roze. Zeker als je doelgroep vrouw is, is dat een goede keuze. Voor mannen zou ik eerder een neutrale en zakelijke kleur kiezen. De aluminium dop maakt het af. Zo’n flesje mag gezien worden en is handig voor de sportschool, thuis of onderweg. Juist door de felle kleuren springt het in het oog en zal het menigeen opvallen. Nu weet je dus wat een handig promotie cadeau is voor je (toekomstige) klanten. Een waterfles bedrukken; dat is een briljante manier voor offline zichtbaarheid!