Vorige week schreef ik een blog over het online shoppen bij Albert Heijn en hoe handig dat is als je (hoog)zwanger bent of net bevallen. Ik vroeg mijn lezers toen of zij wel eens online hun boodschappen deden en waarom wel of niet. Daar kwamen zulke leuke reacties op, dat ik die graag met jullie wil delen.
Sommige mensen vinden het te duur. Je betaalt namelijk bezorgkosten.. Hoeveel dat is, is afhankelijk van het bezorgmoment. Wij proberen elke week gewoon het meest goedkope moment te claimen door een paar pakken luiers te shoppen, dit passen we dan later aan. Zo blijven die kosten beheersbaar. Als wij namelijk met de auto naar de winkel moeten rijden en moeten parkeren, zijn we ongeveer hetzelfde kwijt aan benzine en parkeerkosten.
Er reageerden ook een heleboel mensen dat ze uiteindelijk juist goedkoper uit zijn. Doordat je met het doen van online boodschappen een bepaald bedrag moet halen (vanaf €70,00 kun je je boodschappen online doen en laten thuisbezorgen), bestel je vaak meteen voor de hele week, omdat je anders dat bedrag niet haalt. Een weekplanning maken scheelt in de kosten, omdat je vaak effectiever inkoopt. Daarbij ben je online ook minder geneigd tot het doen van impuls aankopen. Dat is goed voor je portemonnee, èn de lijn!
Mensen uit het Noorden van het land en Zeeland gaven aan heel graag te willen bestellen, maar als zij op de website van AH hun postcode invullen, krijgen ze te lezen dat er in hun regio nog niet bezorgd wordt. Gelukkig zijn er wel een aantal AH Pick Up Points. Hier kun je de boodschappen ophalen en worden ze in je auto gezet.
Andere voordelen zijn: je hoeft niet te sjouwen en je houdt de kosten beheersbaar doordat je steeds ziet hoe het bedrag stijgt. Desgewenst haal je enkele producten weer uit je virtuele winkelwagentje, zodat je niet over je budget heen gaat. Je spaart tijd uit en kunt de boodschappen rustig achter je laptop doen als je kindje lekker slaapt.
Tot slot werd nog genoemd dat mensen soms gewoon liever zelf kijken welke bananen of tomaten ze nemen, omdat ze bang zijn dat ze geen mooie producten geleverd krijgen. Ik moet eerlijk bekennen dat dit mij wel eens is overkomen. Maar, ik moet er ook bij zeggen dat er dan ook totaal niet moeilijk wordt gedaan als je belt naar de Klantenservice om te melden dat een product er niet mooi uit ziet. Je krijgt dan gewoon je geld terug.
Al met al zijn de meeste mensen reuze enthousiast over het online boodschappen doen! Zeker als je zwanger bent of net bevallen. Ben jij nog aan het twijfelen, maar zou je het graag eens uitproberen? Houd dan zeker Hip & Hot in de gaten, want volgende week mogen wij een mooi bedrag aan shoptegoed weggeven. Zo kun je het heel goedkoop eens uitproberen! Wil je alle reacties lezen? Kijk dan op onze Facebookpagina.
Ben nog wel even benieuwd naar jullie mening: vind je het juist fijn om voor de hele week je boodschappenlijstje te maken en alles in huis te hebben, of niet? En waarom wel of niet?
Volg ons!
Volg Hip & Hot Blogazine via Social Media en blijf op de hoogte van de leukste tips voor ouders en kinderen!
facebook.com/hipenhotmagazine
twitter.com/hipenhot
instagram.com/hipenhot
pinterest.com/hipenhot