Wat zijn de voor- en nadelen van online boodschappen doen?

zwitsalVorige week schreef ik een blog over het online shoppen bij Albert Heijn en hoe handig dat is als je (hoog)zwanger bent of net bevallen. Ik vroeg mijn lezers toen of zij wel eens online hun boodschappen deden en waarom wel of niet. Daar kwamen zulke leuke reacties op, dat ik die graag met jullie wil delen.

Sommige mensen vinden het te duur. Je betaalt namelijk bezorgkosten.. Hoeveel dat is, is afhankelijk van het bezorgmoment. Wij proberen elke week gewoon het meest goedkope moment te claimen door een paar pakken luiers te shoppen, dit passen we dan later aan. Zo blijven die kosten beheersbaar. Als wij namelijk met de auto naar de winkel moeten rijden en moeten parkeren, zijn we ongeveer hetzelfde kwijt aan benzine en parkeerkosten.

luiers

Er reageerden ook een heleboel mensen dat ze uiteindelijk juist goedkoper uit zijn. Doordat je met het doen van online boodschappen een bepaald bedrag moet halen (vanaf €70,00 kun je je boodschappen online doen en laten thuisbezorgen), bestel je vaak meteen voor de hele week, omdat je anders dat bedrag niet haalt. Een weekplanning maken scheelt in de kosten, omdat je vaak effectiever inkoopt. Daarbij ben je online ook minder geneigd tot het doen van impuls aankopen. Dat is goed voor je portemonnee, èn de lijn!

Mensen uit het Noorden van het land en Zeeland gaven aan heel graag te willen bestellen, maar als zij op de website van AH hun postcode invullen, krijgen ze te lezen dat er in hun regio nog niet bezorgd wordt. Gelukkig zijn er wel een aantal AH Pick Up Points. Hier kun je de boodschappen ophalen en worden ze in je auto gezet.

screativeref-1100l20178

Andere voordelen zijn: je hoeft niet te sjouwen en je houdt de kosten beheersbaar doordat je steeds ziet hoe het bedrag stijgt. Desgewenst haal je enkele producten weer uit je virtuele winkelwagentje, zodat je niet over je budget heen gaat. Je spaart tijd uit en kunt de boodschappen rustig achter je laptop doen als je kindje lekker slaapt.

Tot slot werd nog genoemd dat mensen soms gewoon liever zelf kijken welke bananen of tomaten ze nemen, omdat ze bang zijn dat ze geen mooie producten geleverd krijgen. Ik moet eerlijk bekennen dat dit mij wel eens is overkomen. Maar, ik moet er ook bij zeggen dat er dan ook totaal niet moeilijk wordt gedaan als je belt naar de Klantenservice om te melden dat een product er niet mooi uit ziet. Je krijgt dan gewoon je geld terug.

Al met al zijn de meeste mensen reuze enthousiast over het online boodschappen doen! Zeker als je zwanger bent of net bevallen. Ben jij nog aan het twijfelen, maar zou je het graag eens uitproberen? Houd dan zeker Hip & Hot in de gaten, want volgende week mogen wij een mooi bedrag aan shoptegoed weggeven. Zo kun je het heel goedkoop eens uitproberen! Wil je alle reacties lezen? Kijk dan op onze Facebookpagina.

Ben nog wel even benieuwd naar jullie mening: vind je het juist fijn om voor de hele week je boodschappenlijstje te maken en alles in huis te hebben, of niet? En waarom wel of niet?

Juut bij AH krat lijstje

Banner-gesponsord-product

Volg ons!
Volg Hip & Hot Blogazine via Social Media en blijf op de hoogte van de leukste tips voor ouders en kinderen!

facebook.com/hipenhotmagazine
twitter.com/hipenhot
instagram.com/hipenhot
pinterest.com/hipenhot

Vorig artikelTips voor kraamcadeaus die te maken hebben met bomen en natuur
Volgend artikelEen kijkje achter de schermen bij MAAK magazine
Judith van Wijk
Judith in 't kort: Vrouw, 47, mama van Sterre (2007), Yuren (2010), Lenthe (2012), Fee (2015). Sproeten, klein, bang van honden, gaat (te) graag uit eten, drinkt (te) graag rode wijn, verslaafd aan haar iPhone (ik geef het toe), zou graag veel meer boeken lezen (maar geen tijd), hart op de tong, onderwijsadviseur, zelfontplooiing, houdt van roze, heeft twee linkerhanden (maar knutselt heel graag met de kinderen), kan niet zingen (maar doet dat wel graag), heeft een stappenteller omdat ze anders teveel op de bank zit, zou vaker op vakantie willen, kookt het liefst liflafjes (en baalt dat de kinderen dan de helft niet lusten) en is een redelijke gadgetfreak. Judith professioneel: Judith is gediplomeerd leerkracht, pedagoog en onderwijsadviseur. Haar kracht is het verbinden, overtuigen en enthousiasmeren van mensen. Als moeder van 4 kinderen is ze natuurlijk ook ervaringsdeskundige als het gaat om opvoedingsvraagstukken. Dankzij haar reislust heeft zij veel ervaring op het gebied van reizen in het algemeen en reizen met kinderen. Haar expertise deelt zij op haar blog. Vanuit deze expertise ontwikkelde zij ook diverse planners (gezinsplanners, huiswerkplanners en reisplanners) die in Nederland en België veelvuldig verkocht worden.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in