Wie mij een beetje volgt, weet dat ik afgelopen week in IJsland was. Ik was met vriendin Laura. We wilden veel zien en hadden een strakke planning. Een huurauto is echt een must als je wat wil zien, dus huurden we die bij Sunny Cars. Nu heb ik al vaker bij Sunny Cars gehuurd, omdat het zo fijn is dat er geen verborgen kosten zijn en ook alles geregeld is als je een keer wat hebt. Heel eerlijk had ik nog niet eerder ervaren of dat dan ook ècht zo is. Het klinkt allemaal heel mooi, maar gelukkig heb ik nooit iets. Tot IJsland. Wat als je schade hebt met je huurauto bij Sunny Cars? Hoe gaat het dan in de werkelijkheid? Ik ga het je vertellen.
Inhoudsopgave
Hoe lokale verhuurbedrijven je extra’s proberen aan te smeren
We haalden onze auto op bij het vliegveld. In ons geval was dat bij Budget. Na even in de rij te hebben gestaan, waren we aan de beurt. De mevrouw achter de balie probeerde ons vanalles aan te smeren: extra verzekering voor dit, extra betalen voor dat. Gek hoe mensen je dan toch onzeker kunnen maken. Ze liet en overzicht zien: dit zijn de kosten als je een botsing hebt, dit bij diefstal, dit bij steenslag. Weet je heel zeker dat je je hier niet extra tegen wil verzekeren? In de mail van Sunny Cars had duidelijk gestaan dat dit niet nodig was: alles zou geregeld zijn bij schade. Op goed geluk dan maar…
Met de huurauto door IJsland
De eerste 3 dagen was er niets aan de hand. Alles liep op rolletjes, en we hadden echt al veel kilometers gemaakt. Zeker al 10 watervallen bezocht, het gletsjermeer Jokusarlon gezien en we waren net vertrokken uit ons hotel in Hella, op weg naar een warmwaterbron om in te duiken. Er was die dag een sneeuwstorm, waardoor we maar weinig zicht hadden op de weg. Overal waaide van die droge, witte sneeuw om ons heen, je zag haast niets. Ineens kwam daar uit het niets een grote steen uit de lucht vallen. Pats, zo op onze voorruit. We zagen de beschadiging meteen. Het eerste wat door ons hoofd flitste was die mevrouw met haar overzichtje met de kosten. Lang leve 4g, want we zochten meteen de mail van Sunny Cars erbij om te kijken wat we moesten doen.
Wat als je schade hebt met je huurauto bij Sunny Cars?
Er stond een noodnummer. Ik twijfelde of we dat wel moesten bellen: we waren niet echt in nood. Maar ja, er stond ook dat je schade moest melden. Dus bellen maar. De meneer aan de telefoon was heel aardig. Hij vroeg of we met deze auto verder konden rijden. Dat kon. Als dat niet zo was geweest, hadden ze gezorgd dat de auto werd omgeruild. Maar dat was in dit geval dus niet nodig. Hij vertelde dat we bij het inleveren van de huurauto wel zouden moeten betalen, maar dat we de rekening daarvan dan goed moesten bewaren, zodat we die daarna zouden kunnen indienen bij Sunny Cars. Zij betalen je dan weer terug. Pfff wat een opluchting. Zo fijn om dat bevestigd te horen!
Ruitenwisvloeistof op en een lege band
Later begon de auto ook nog te piepen. Eerst omdat de ruitenwisvloeistof op was, daarna omdat de linkervoorpand leeg was. Ook dit bleek Sunny Cars goed te regelen: we mochten het oplossen en de kosten gewoon indienen bij thuiskomst. Supernetjes!
Goed geregeld
Onze ervaring met schade aan je huurauto bij Sunny Cars is dus zeer positief. Ze zeggen niet alleen dat je all in verzekerd bent, het blijkt ook echt zo te zijn. Rekeningen moeten alleen worden voorgeschoten, maar daarna krijg je het vlot weer terug op je rekening gestort. De vraag: Wat als je schade hebt met je huurauto bij Sunny Cars is dus hierbij beantwoord. Even bellen naar het noodnummer en hoppa: alles wordt voor je geregeld.
Heb jij binnenkort een reis gepland staan en een auto nodig? Ik kan je Sunny Cars van harte aanbevelen! Het is echt zo fijn als je schade hebt, dat je geen zorgen hebt over hoge kosten en gedoe waar je veel tijd mee verliest!