Meeste consumenten verkopen hun auto aan een organisatie

Mazda elektrische auto MX-30Consumenten die op zoek gaan naar een nieuwe auto en hun bestaande auto verkopen, doen dit bij voorkeur via een organisatie. Dat kan een autodealer zijn, maar bijvoorbeeld ook een (online) opkoper. De keuze voor de verkoop van een auto aan een organisatie biedt verschillende voordelen. Denk aan het gemak waarmee je een bod opvraagt bij zo’n partij. In veel gevallen ontvang je het bod al binnen een dag in je mailbox. Het bod van de opkoper is hierbij vrijblijvend, wat het voordeel biedt dat je de mogelijkheid hebt om de auto alsnog via de dealer of een online handelsplatform aan te bieden. In dit artikel lees je meer over de voordelen van de verkoop van een auto via een organisatie.

Niet alleen interesse in goed onderhouden auto’s

rganisaties die auto’s inkopen zijn vaak niet alleen geïnteresseerd in goed onderhouden voertuigen. Ook een sloop- of schadeauto verkopen is hier mogelijk. Men spreekt van een sloopauto als deze niet meer te herstellen lijkt te zijn en niet veilig gebruikt kan worden op de weg. Een schadeauto bevat meer schade dan een paar krassen, maar is in beginsel nog veilig te gebruiken. Mogelijk oordeel je zelf dat het herstel ervan niet langer de moeite waard is, wat de aankoop van een nieuwe auto aantrekkelijker maakt. Door de schadeauto te verkopen aan een opkoper, heb je meer budget beschikbaar voor je volgende voertuig.

Door ook een sloop- of schadeauto aan te bieden bij opkopers, profiteer je niet alleen van een financieel voordeel. Denk ook aan het duurzaamheidsaspect ervan. Onderdelen van beschadigde auto’s kunnen vaak nog worden hergebruikt.

Bespaar tijd en verkoop een auto zonder gedoe

Een andere belangrijke reden om te kiezen voor de verkoop van een auto aan een organisatie is het gemak waarmee je dit doet. Eerder las je al dat je vaak binnen 24 uur een bod ontvangt. Zo hoeft de verkoop van je auto niet lang te duren. Zou je een auto aanbieden aan een particulier, dan ben je vaak al snel meerdere proefritten verder voordat je een geschikte koper gevonden hebt.

Daarbij komt het meer dan eens voor, dat een koper na het sluiten van de deal begint te twijfelen. Dit kan bijvoorbeeld het gevolg zijn van een geluid dat de koper tijdens de proefrit niet hoorde, door slijtage die pas later aan het licht is gekomen, enzovoorts. Discussies over dergelijke zaken, na het sluiten van de deal, wil je voorkomen.

auto sunny cars spanje

Vorig artikelDe invloed van kleur op je slaap: kies het juiste dekbedovertrek
Volgend artikelZomer jurkjes, lekker luchtig
Judith van Wijk
Judith in 't kort: Vrouw, 47, mama van Sterre (2007), Yuren (2010), Lenthe (2012), Fee (2015). Sproeten, klein, bang van honden, gaat (te) graag uit eten, drinkt (te) graag rode wijn, verslaafd aan haar iPhone (ik geef het toe), zou graag veel meer boeken lezen (maar geen tijd), hart op de tong, onderwijsadviseur, zelfontplooiing, houdt van roze, heeft twee linkerhanden (maar knutselt heel graag met de kinderen), kan niet zingen (maar doet dat wel graag), heeft een stappenteller omdat ze anders teveel op de bank zit, zou vaker op vakantie willen, kookt het liefst liflafjes (en baalt dat de kinderen dan de helft niet lusten) en is een redelijke gadgetfreak. Judith professioneel: Judith is gediplomeerd leerkracht, pedagoog en onderwijsadviseur. Haar kracht is het verbinden, overtuigen en enthousiasmeren van mensen. Als moeder van 4 kinderen is ze natuurlijk ook ervaringsdeskundige als het gaat om opvoedingsvraagstukken. Dankzij haar reislust heeft zij veel ervaring op het gebied van reizen in het algemeen en reizen met kinderen. Haar expertise deelt zij op haar blog. Vanuit deze expertise ontwikkelde zij ook diverse planners (gezinsplanners, huiswerkplanners en reisplanners) die in Nederland en België veelvuldig verkocht worden.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in