Kijkje achter de schermen bij Fuzzylicious

collage fuzzyliciousBij Hip & Hot zien we steeds leuke en hippe webshops voorbij komen. We zien mooie producten die met liefde uitgekozen of gemaakt worden. Maar door wie? Wie is het gezicht achter de webshop en wat drijft hem of haar? Hip & Hot neemt een kijkje achter de schermen en vraagt er op los! Deze week: Joyce van Asselt van Fuzzylicious.

Over Joyce
Joyce woont samen met haar vriend, drie vuilnisbakkies (katten Isis, Fuzzy en Tikkels) en de bruine Dobermann Gaya in Amersfoort.

Hoe is je webshop ontstaan?
Al van jongs af aan ben ik dol op dieren, dit heb ik van huis uit meegekregen en ik kan me geen leven zonder viervoeters voorstellen. Mijn eigen dieren zijn dan ook de inspiratie geweest voor Fuzzylicious! Ik zocht altijd leuke spullen van goede kwaliteit voor onze huisdieren en in de dierenwinkels kon ik bijna nooit vinden wat ik zocht. Het was óf heel praktisch, maar zag er niet leuk uit, óf het zag er leuk uit, maar de kwaliteit was (voor mij in elk geval) niet goed genoeg. Heel soms had je mazzel, dat er een enkel leuk item van goede kwaliteit tussen zat, maar ik had geen vast adres waar ik alles kon vinden wat ik zocht. Ik dacht bij mezelf: “Dat moet beter kunnen!” en toen heb ik besloten om mijn passie voor dieren te combineren met mijn achtergrond op de winkelvloer. Aangezien ik geen groot startkapitaal had en ik voorzichtig eens aan het ondernemerschap wou snuffelen (naast mijn fulltime baan), leek het me verstandig om met een webwinkel te beginnen. Zo is in 2010 Fuzzylicious geboren!

Waar komt de naam vandaan?
De naam Fuzzylicious komt van de Engelse woorden Fuzzy (harig/pluizig) en Delicious (heerlijk). Het betekent dus eigenlijk zoiets als “heerlijk pluizig” of “harige heerlijkheid” en toevallig heet ook een van onze poezen Fuzzy. Het voelde gelijk goed, naar mijn idee paste het perfect bij wat ik voor ogen had, dus die naam heb ik gehouden!

Wie heeft je website gemaakt en het logo ontworpen?
Ik wist dat ik gelijk wou knallen en geen standaard webshop wou hebben. Als je iets doet, moet je het gelijk goed doen!

Op aanraden van een andere onderneemster kwam ik terecht bij Michiel Haagen van Haagen Internet. Hij dacht goed met mij mee en de offerte viel ook nog eens binnen mijn budget, dus de keus was toen snel gemaakt!

Met de hulp van Karen Borgers is mijn logo gemaakt. Ik had zelf een voorzet gemaakt maar zij heeft het lettertype en de kleuren aangepakt. Het ziet er nu fris en professioneel uit.

Heb jij een externe werkplek, of een werkplek aan huis?
Alles wat ik nodig heb, staat gewoon bij ons in huis. Heerlijk! We hebben gelukkig voldoende ruimte in huis voor het opslaan van de voorraad en verpakkingsmaterialen. De rest van mijn werk doe ik bijna allemaal in de woonkamer op de laptop.

Afgelopen winter heb ik een hoekje van de huiskamer omgetoverd tot “kantoor”. De spullen die ik dagelijks nodig heb, zoals de printer, zijn toen naar beneden gehaald. Eigenlijk zou ik keurig met de laptop aan tafel moeten zitten (beter voor mijn houding en dichter bij de printer), maar ik moet zeggen dat ik toch ook wel regelmatig lekker op de bank zit. De laatste tijd ga ik ook regelmatig met de laptop in de tuin zitten, lekker genieten van het weer, samen met de diertjes!

Waar moeten je producten aan voldoen?
Mijn webshop is gericht op spelen, musthaves en gadgets. Deze dingen zoek ik echt over heel de wereld. Ik ga voor kwaliteit en fun, eigenlijk met alles wat ik doe. Producten moeten ten eerste veilig zijn om te gebruiken, maar ze moeten ook een bepaalde “wauw factor” hebben. Bijvoorbeeld een unieke designmand, een grappige gadget, of juist een bijna niet kapot te krijgen speeltje. Je zal dus best wat minder spectaculaire producten in mijn shop vinden, maar die mogen absoluut niet ontbreken omdat ze van zeer hoge kwaliteit zijn.

Kunnen we je vinden op social media?
Ik ben gek op social media! Ik ben het meest te vinden op Facebook, voor mij is dat een leuke manier om nieuwtjes, acties of grappige dingen te delen met de “Fuzzy Fans”. En mensen stellen ook regelmatig vragen via Facebook, dus het ook een onderdeel van de klantenservice.

Op de 2e plaats komt YouTube. Korte filmpjes maken begint steeds meer mijn ding te worden, dus dan kan je gewoon niet zonder dit kanaal! En ik ben ook te vinden op Twitter en Pinterest, maar daar moet ik wat actiever mee aan de slag gaan, dat zijn echt mijn ondergeschoven kindjes op social media gebied.

Hoe zorg jij dat je je onderscheidt van andere webwinkels?
Zoals ik al zei zijn fun en kwaliteit voor mij heel belangrijk. Dat probeer ik in alles door te voeren, omdat shoppen bij Fuzzylicious echt een fijne beleving moet zijn! Zo stop ik heel erg veel tijd in het schrijven van mijn eigen unieke teksten en ik maak bijvoorbeeld “Fuzzylicious Test” filmpjes voor mijn klanten, zodat ze van tevoren een goed beeld krijgen van de producten die ze willen kopen. Daarnaast blog ik ook, voornamelijk over onderwerpen en producten waar ik vragen over krijg, of over onderwerpen waarvan ik zelf denk dat mijn klanten daar echt van op de hoogte moeten zijn.

Ik run mijn shop vanuit mijn hart, bied een heel hoog serviceniveau en ik wil dat klant met een tevreden gevoel vertrekt.

Hoe bereik jij je publiek?
Via social media, nieuwsbrieven, fora, mijn blog, en mijn super netwerk! Rond deze periode sta ik ook regelmatig op evenementen en dat is bijna nog wel de leukste manier van in contact komen met je publiek. Dan is er super veel interactie, mensen zien het gezicht achter de webshop en dat is zowel leuk voor nieuwe klanten, als voor bestaande klanten (en natuurlijk voor mijzelf!). Het is ook een mooie kans om mensen persoonlijk te adviseren en al hun vragen te beantwoorden.

Wat is jouw best verkochte artikel?
De Starmark Fantastic Foam Ball! Dit is dus eigenlijk een van de saaiste artikelen, maar zoals ik eerder al zei, van sommige producten word je gewoon blij omdat de kwaliteit zo goed is.

Welke producten mogen onze lezers niet missen?

  1. Ei Pod. Dit is letterlijk een “ei”catcher in je huis! Deze design mand is speciaal ontworpen voor katten en dit hebben ze erg goed gedaan, want hij heeft echt een soort van magische aantrekkingskracht op de spinnende diva’s. Het ziet er ongelofelijk leuk uit, een kat in zo’n ei, maar kleine hondjes voelen zich er ook heel erg in thuis!
  2. Tail Spin. Een van de leukste kattenspeeltjes in de shop! Er zit een muisje verstopt in de boomstam en als de kat tegen de muis tikt, piept hij op dezelfde frequentie als een echte muis, dus dit prikkelt gelijk het natuurlijke instinct. Maar wat het echt bijzonder maakt is dat de staart van de muis onderuit de stam komt en onvoorspelbaar heen en weer zwiept. Er zijn maar weinig katten die dit speelgoed kunnen weerstaan!
  3. Humunga Toys. De meest hilarische speeltjes op dit moment! Het is een bal met “aanhangsel” en de bedoeling is dat je hond de bal in zijn bek neemt, zodat het net lijkt of je hij een paar dikke lippen, een lange tong of een snor heeft.
  4. Informally Formal halsbanden. Kerst, een chique diner, of een bruiloft? Je hond kan voortaan in stijl met je mee! De halsbanden zijn gemaakt van gerecyclede materialen en zijn super stevig.
  5. Buddy Bowl. Dit ziet er misschien wat saai uit, maar het is zo ongelofelijk handig! Wij liepen vaak te klooien met de waterbak als we op pad gingen. Deze anti-knoei waterbak (je kan hem letterlijk op zijn kop houden, zonder dat het water er uitvalt) was de oplossing voor ons. Gewoon vullen voor vertrek, bij de hond in de achterbak zetten en klaar!

collage fuzzylicious producten

Vorig artikelWin: een lekker vakantieboek voor je kind
Volgend artikelBack to school: Janey Kidswear
Daniëlle van den Oetelaar
Daniëlle is 35 jaar en woont samen met man, zoontje Loek (juli 2015) en poes Mik in Arnhem. Ze werkt als communicatieadviseur bij een afvalrecyclingbedrijf. Maar het liefst is ze thuis. Lekker het bos in, spelen met Loek, hakend op de bank, een nieuw recept uitproberen en op zondag met z'n drietjes in bed wakker worden. Kleine dingen die groots aanvoelen. Voor Hip & Hot neemt ze onder andere kijkjes achter de schermen van webwinkels.

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in