morgenstondIk had een drukke week. Althans, op mijn werkdagen dan. Al die nieuwe scholen, met zoveel mensen kennismaken. Woensdag was gelukkig wat rustiger en ‘s avonds ging ik lekker naar Spanje. Heerlijk om de regen hier achter te laten! De kinderen vonden het wel wat lastig, maar de tijd gaat snel.

Lees ook: Foto weekoverzicht Judith #503

Mijn agenda zat bomvol. Ik heb allemaal nieuwe scholen en vandaag stond er een kennismakingsgesprek met maarliefst 3 scholen gepland. Ook had ik al ergens een multidisciplinair overleg. Tijd voor de lunch was er haast niet, ik ging van afspraak naar afspraak. Rond half 5 was ik thuis. Ik had naar de sportschool willen gaan, maar had er geen puf meer voor. Dus ging ik koken en voor het slapengaan nog even op de crosstrainer thuis. Had ik toch nog iets gedaan.

school wateringse veld 2024

Ook dinsdag was druk. Opnieuw 3 afspraken met slechts weinig tijd tussendoor. Onverwacht was ik wel wat eerder klaar. Het overleg in de middag zou tot half 4 duren, maar was iets eerder klaar. Toen ik thuis was, kwam Fee net aan. Ze was helemaal nat van de regen. Want jemig! Het was echt herfst deze week. Dus maakte ik warme chocolademelk voor haar en kletsten we wat. Daarna ging ik weer door met werk. Even de mail wegwerken, wat telefoontjes en voor ik het wist was het alweer 5 uur. Gelukkig kookte Sterre deze avond. Ik was opnieuw behoorlijk moe, maar ik besloot toch mijn sportkleren aan te trekken en naar de sportschool te gaan. Achteraf was ik daar blij om. Ik ben wel vroeg naar bed gegaan.

herfstweer 11 september

Ik was blij dat ik deze dag geen afspraken had. De administratie stapelde zich namelijk op, er was weinig tijd om dat tussendoor te doen. Ik begon vroeg en ging om half 12 een rondje hardlopen. Even bewegen tussendoor, het was net droog nadat het flink had geregend in de ochtend. Daarna was het tijd voor de lunch en toen ging ik weer verder werken. De kinderen kwamen allemaal ook één voor één binnen. Vol verhalen. Dat haalde me af en toe wel uit mijn concentratie, maar toen Lenthe ook huiswerk ging maken was het rustig en kon ik goed door. Maik haalde mijn moeder van het station rond half 4. Zij kwam oppassen, want wij vertrokken om kwart voor 6 met de bus naar het station. Gelukkig reden de treinen weer, zodat we op tijd op Schiphol waren voor ons vliegtuig naar Alicante! Helaas had het vliegtuig wel 2 uur vertraging, dus na een lange avond kwamen we pas rond 2 uur aan op de plaats van bestemming…

juut werk sept 2024

Lenthe maakt huiswerk

Na een kort nachtje werden we wakker in Spanje in het plaatsje Sax in de Costa Blanca. We overnachten hier bij mijn nicht Suzanna. Zij is geëmigreerd hier naartoe en heeft een prachtig huis met een stuk land erbij. Wij zaten in een huisje helemaal bovenop de berg, met een waanzinnig uitzicht. Dat deed me alle vertraging direct weer vergeten. Ik zag de zon opkomen en het beloofde een mooie dag te worden. Na het ontbijt met z’n allen gingen Maik en ik de auto in om de omgeving te ontdekken. Suzanna had ons een mooie route getipt die we helemaal hebben gereden. We kwamen langs allerlei pittoreske dorpjes, hebben heerlijk geluncht in een gehuchtje (een driegangenmenu voor slechts €15 pp) en waren rond 22.00 uur weer terug. Daar hebben we nog even wat met z’n allen gedronken en toen zijn we snel ons bed in gedoken om wat slaap in te halen.

stadswandeling xativa

Na een goede nacht waren we weer helemaal bijgetrokken. Helaas geen mooie opkomende zon vandaag, want de dag begon bewolkt. We vertrokken vroeg en gingen ontbijten in het plaatsje Villena. We parkeerden bij het kasteel, vanaf waar we een prachtig uitzicht hadden over de stad, en liepen toen op ons gemak het historisch centrum in. Daar ontbeten we op het terras van een groot plein, de zon piepte toen al af en toe tussen de wolken door gelukkig. Na het ontbijt reden we via Moixent naar Anna, een heel rustiek dorpje met overal water: fonteintjes, watervallen en veel groen. We dronken een kopje koffie, dwaalden wat door de straatjes, wandelden naar beneden waar de rivier was en allerlei watervallen (helaas was ik mijn badpak vergeten) en we lunchten er. Daarna door naar Xativa, een wat grotere stad. Hier maakten we een stadswandeling. De klim naar het kasteel sloegen we over. We wilden de dag eindigen bij een restaurant in Ibi, maar daar kwamen we in één of ander religieus feest terecht met optochten en verklede mensen. Alles bleek dicht. Dus weken we uit naar Elda, waar we enorm lekker hebben gegeten bij een visrestaurant met de naam La Sirena. Bijna sterrenwaardig, zo goed.

Anna waterval costa blanca

Al vroeg haalden Maik en ik ontbijt in het stadje Sax. We ontbeten samen met Suzanna en Marijn, omdat we deze ochtend zouden vertrekken na 3 nachtjes bij hen logeren. We namen de auto naar Denia, waar we een stadswandeling maakten die eindigde bij een leuke foodcourt Els Magazine. Daar aten we een heerlijke ceviche en dronken we een glaasje witte wijn in de zon. Na Denia deden we ook nog de dorpjes Teulada, Altea en Villajoya aan. Allemaal erg leuk en sommige dorpjes ook erg toeristisch. Tot slot reden we naar Alicante, waar we een hotel geboekt hadden. We aten ‘s avonds net buiten het centrum bij een restaurantje met de naam Alba. Erg leuk en heel lekker gegeten. Tegen middernacht lagen we pas op bed.

jenm in spanje

Het laatste dagje in Spanje. We werden wakker vlakbij Alicante. Na een ontbijt in het hotel reden we de stad in. Daar liepen we een rondje langs alle bezienswaardigheden. Een leuke route, die eindigde in de fotogenieke wijk Santa Cruz. De zon scheen volop en ik had nog helemaal geen zin om naar huis te gaan. Na Alicante reden we nog even naar het stadje Elche. Hier is een groot palmenbos waar we rondliepen en tot slot hebben we zo laat mogelijk in het stadje geluncht. We moesten namelijk om 4 uur naar het vliegveld en zouden niet echt meer tijd hebben voor avondeten. In het vliegtuig vind ik het eten nooit zo lekker, dus was die late lunch prima. Alles ging gelukkig voorspoedig, we hadden geen vertraging en om 20.00 uur stonden we weer met voet op Nederlandse bodem. De kinderen waren blij ons te zien. We deelden cadeautjes uit, kletsten wat en toen gingen we allemaal op tijd naar bed.