Een kijkje achter de schermen bij: Winkel van Papier

Danielle winkel van papierBij Hip & Hot vinden we het leuk om af en toe een kijkje achter de schermen te nemen. Omdat we nieuwsgierig zijn naar de personen die achter een logo of webshop of website zitten. Deze week interviewen we Daniëlle die het gezicht is van de webshop Winkel van Papier

Vertel eens iets over jezelf
Ik ben Daniëlle Vos, 27 jaar en woon in Puttershoek. Als kind had ik de droom om met baby’s te werken of advocaat te worden. Uiteindelijk werd ik op papier kraamverzorgende, maar werk ik nu naast Winkel van Papier op een PG afdeling kleinschalig wonen. Het is inmiddels lastig te combineren; werken, het huishouden, mijn vrienden en om dan ook nog te ontspannen, maar het is wel allemaal even leuk!

Hoe is je webshop ontstaan?
Als meisje spaarde ik altijd al alles van en rondom papier; stickers, pennen, stempeltjes, schrifjes. Ik bewaarde alles in mijn bureaula. Iedereen mocht er naar kijken maar niemand mocht het gebruiken, dat was zonde!

Het leek me altijd al geweldig om een shop te openen en begin 2012 nam ik de stap. Ik schreef een plan en ging naar de Kamer van Koophandel. Met de inschrijving was mijn winkel geboren.

Onbewust zit ondernemen in het bloed – mijn halve familie heeft een eigen bedrijf. En het meest bijzondere: mijn opa en oma hadden vroeger een boekwinkel in het dorp. In het begin verkocht ik geen boeken, maar nu wel en dat maakt het extra speciaal.

inpaktafel winkel van papier

Waar komt de naam vandaan?
Die kwam spontaan in mij op toen ik de stap nam om mijn webwinkel te beginnen. Het voelde ook als logisch; alles is van papier of gaat om papier. Ik ben er nog steeds heel blij mee en krijg vaak complimenten over de naam. Het logo spreekt veel mensen aan, het blijft hangen. Missie geslaagd!

Wat geeft je energie in je werk?
Klanten die blij worden van hun bestellingen en mij mailen, tweeten etc! Niets zo fijn als een ander blij maken met de spullen waar ik ook blij van word. Want ook dat geeft enorme energie: het vinden van nieuwe producten waar mijn hart sneller van gaat kloppen. En soms vinden de producten mij. Sommige merken krijgen die kans!

werkkamer winkel van papier

Hoe ziet je werkplek eruit?
Ik heb een – zoals ik het zelf noem – winkelkamer. Deze kamer is de grootste kamer in huis, inclusief 4 inbouwkasten. Verder staat hij vol met stellingkasten en een inpaktafel waar ik lekker aan kan inpakken. Daarnaast heb ik in de werkkamer een bureau waaraan ik kan werken aan de online zaken. Niet doorvertellen, maar er staan daar stiekem nog extra rollen inpakpapier.

kaarten winkel van papier

Hoe kies jij je producten uit? Waar moet het aan voldoen voor je ze inkoopt?
Echt, boven alles: mijn hart moet er harder van gaan kloppen! Daarnaast wil ik naast wat “gangbare” producten vooral de uniekere producten. Regelmatig ben ik eerste verkooppunt van een merk. Soms blijf je ook een tijd een van de weinige en soms volgen andere webwinkels snel. Dan is het product gewoon een schot in de roos en worden klanten er blij van.

Je ontwerpt ook je eigen producten. Hoe is dat begonnen?
Dat was al voor de opening. Ik wilde graag inkopen, maar daarnaast ook eigen producten ontwerpen. Simpel is het sleutelwoord rondom mijn ontwerpen. Naar eigen smaak af te maken of in te vullen. Het leek me tof om met de opening gelijk ook met eigen producten te komen. De set postkaarten zaten in de goodiebags voor de eerste klanten en ook het handgeschept briefpapier was gelijk te koop.

Waar vinden we je op de social media? En wat brengt het je?

Je vindt me bijna overal!
TwitterInstagramFacebook & Pinterest

Het brengt mij heel veel! Contacten met vaste klanten en gezelligheid. Het bereik via social media is heel groot. Eén keer een nieuw product tweeten geeft gelijk meer bezoekers op de website.

Ik twitter ook op persoonlijke titel. Ik ben daar groot voorstander van: mijn bedrijf zou zonder mij niet bestaan. Momenteel zijn er ruim 3100 mensen die dat aan willen “horen”.

Hoe zorg jij dat je je onderscheidt van andere webwinkels?
Ik hoop nog steeds door een selectie producten aan te bieden die (vrijwel) nergens anders te koop zijn. En door mijn eigen producten langzaam steeds verder uit te breiden

Wat is het grootste compliment dat iemand je gegeven heeft?
Iemand zei eens, helemaal in het prille begin: “Ik dacht serieus dat er meer dan één iemand achter de webwinkel zat, alles ziet er zo professioneel uit. Niet alleen online maar ook de manier van verzenden en inpakken.”

Dat is ook wat ik wilde. Starten met iets waar ik trots op kan zijn en dat het er verzorgd uitziet. Niet met een logo gemaakt in paint en producten liggend op een dekbed gefotografeerd.

Wat doe je als je niet aan het werk bent?
Series kijken op tv, lezen, winkelen en genieten met vrienden van leuke avonden.

Wat is je best verkochte artikel?
Momenteel de wordbanner, maar ook de ministempels blijken echte musthaves.

Kun jij onze lezers 5 producten tippen die ze echt moeten hebben uit jouw webwinkel?

Stempeldoosjes ABC en cijfers, zodat ze creatieve kaarten kunnen stempelen

letterstempels

De labiketmallen. Eeuwig te gebruiken en altijd handig. Ook om kerstkaarten van vorig jaar te hergebruiken en er labels van knippen voor aan de cadeautjes bijvoorbeeld.

winkelvanpapier-0labiketmal

Set inpakpapier voor de meest bijzondere cadeautjes

dozen_winkelvanpapier

Masking tape. Altijd handig om in huis te hebben om foto’s of kaarten op te hangen of je cadeautjes mee in te pakken

masking tape

Wil jij een eyecatcher in huis? Trek je kluskleding aan en ga opnieuw behangen, keuze uit maar liefst 96 printjes!

behang winkel van papier

Vorig artikelWinterwarme Crocs, hot or not?
Volgend artikelVan Halloween naar Sint Maarten
Daniëlle van den Oetelaar
Daniëlle is 35 jaar en woont samen met man, zoontje Loek (juli 2015) en poes Mik in Arnhem. Ze werkt als communicatieadviseur bij een afvalrecyclingbedrijf. Maar het liefst is ze thuis. Lekker het bos in, spelen met Loek, hakend op de bank, een nieuw recept uitproberen en op zondag met z'n drietjes in bed wakker worden. Kleine dingen die groots aanvoelen. Voor Hip & Hot neemt ze onder andere kijkjes achter de schermen van webwinkels.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in